Günümüzde : Dijital Pazarlama, Sosyal Medya & Dijital Medya , elektronik ortam da medya yani gazetecilik.. Kağıt basılan gazeteleri, dergi ve kitapları bitire bilir mi ? sorusu sürekli tartışılan konu ve benim cevabım Gazete, Dergi, Kitap hiçbir zaman bitmez ama bizimde kendimizi yenilememiz gerekiyor..!
Küresel Gazeteciler Konsey Yerel Medya Meclis Toplantısı yapıldı. Malatya dan yayına katılan Meclis üyesi M. Duran Özkan , bu konuya değinerek, Mahalli veya ulusal düzeyde yayın yapan gazetelerin özel habere yönelmesi gerektiğini söyledi.
Bu benim de savunduğum: Avrupa da örnekleri olan gazetecilik modelidir.
İnternette , Sosyal Medya da bilgisi olmayan haberleri yayınlayan Gazeteler her zaman zevkle okunacaktır..
Sosyal Medya veya Dijital Medya da bakan görür, o siteye giren görür girmeyen neyi görecek ? gazete öğle değil, okunur, bakkal ekmek sarar eve girer yine okunur, sokaklara atılır yine okunur, 10-20-40 sene sonra bir köşeden çıkar yine okunur, üstelik de bir belge olur..
Sosyal Medya da çok fazla bilgi kirliliği var, çünkü bir kanunu yok, yazanın kesesine kaldığı bugünlerde, herkes bir birine hakaret etmek için sosyal Medya kullanıyor.. !
TRT tek kanal olduğu dönemi düşünün 1980 yıllara gidin, her şeyi TRT den ve gazetelerden öğrenme imkanımız vardı..
Sonra Özel TV kanalları bir bir çıkmaya başladı.. Sayısı 3-5 iken çok iyi idi, hepsi birden izlene biliyordu, bugün Mahalli televizyon kanalları, Uydudan yayın yapan televizyon kanalları, internet üzerinden yayın yapan televizyon kanalları ile sayısını bilemediği kadar çok kanal var ve izleme imkanımız ise hiç yok..
Bizim evde uyduda 2500 kanal var! Hangisine bakacaksın?
İnternet ortamında 10 Milyonu geçmiş hangisini baka bilirim?
Herkesin alışık olduğu birkaç televizyon kanalı var belli zamanlarda onlara bakılıyor..
10 milyonu aşmış İnternet haber sitesi veya benzeri yayın yapan site var, kim kimin sitesine girip bakıyor? Bir birimizi kandırmayalım, Dijital medya denilen olayın bu kadar sayısının arttığı günde kim kime bakıyor ki?
Basılı gazete öyle değil, 2500 gazete dağıtıyorum, öyle veya böyle 2500 kişinin eline ulaşıyor, her iş yerinde 5 kişi okusa, bir anda 15 bin kişiye ulaşıyor, pekiyi İnternet haber sitemiz bu sayıyı göre biliyor mu?
Dünya küçük bir köy oldu, ancak bu köyün nüfusu çok fazla !..Globalleşmenin yaptığı etki ile daha hayatın akışkan ve sınırsız hale gelen bilgi dönüşümü neticesinde kurumlar aynı anda çok daha düşük maliyetle daha fazla müşteriye ulaşmak, reklamları yerel ve küresel ölçekte yayınlamak ve doğru zamanda doğru kişiye ulaşmak amacıyla etkin dijital medya pazarlama ve sosyal medya strateji yönetimi üzerine her gün yeni bir şirket kuruluyor..
Her iş yeri ise buna bağlı olarak : Facebook, Twitter, Youtube da veya başka bir yerde kendine bir adres açarak reklamını yapmaya çalışıyor ama kaç kişi girip bakıyor..?
Türkiye bırakın, Sosyal Medya da Kahramanmaraş’ımızda yayın yapan yayın kuruluşlarını, biz bir gazeteci olarak ne kadar izleye biliyoruz..?
Tüm bunu üst üste koyduğumuz zaman : Gazete ve Gazetecilik bitmeyecek ancak bizim bu moral bozukluğundan çıkmamız gerekiyor..
Facebook da veya diğer sosyal medya ağında bir şey paylaşınca dünya görüyor sanıyoruz, oysa bizi takip eden üç beş dost..
Teknoloji ve iletişim araçlarının hızla geliştiği günümüzde yazılı basın değerini veya okunma oranını kayıp etmiş gibi görülmektedir..
Aslında öyle değil, bugün yazılı basın, gazete, dergi, kitap değerini çok daha iyi korumaktadır. Çünkü doğru bilgi gazete, dergi, kitapta..
Dijital ve sosyal medya google adwords, seo, facebook , twitter, Sosyal Medya İçerik ve reklamı , siyasilerin dilinde, halkın dilinde çok yapılsa da çok fazla yalan haberler olması sebebi ile kimse bunlara güvenmiyor..
Facebook, Twitter, Youtube veya benzeri kanallar üzerinden cep telefonu ile yapılan yalan yanlış bilgiler , dijital dünyayı bilgi çöplüğüne çevirdi..
Bazı gazeteci arkadaşlarımız: Dijital PR Online ile kendisine ekmek kapısı aramakta ancak, yapılan haberleri yayınlayacak: Gazete, Dergi, Kitap, Televizyon kanalı olmadığı zaman PR bir önemi kalmamaktadır.
Kağıt basılı gazetecilik hiçbir zaman ölmeyecek, bu kriz döneminden kafasını çalıştıran karlı çıkacaktır..
Benim görüşüm budur, Gazeteci Meslektaşlarım katılır katılmazlar orasını bilemem, ama gelinen noktanın burası olduğunu görüyorum..
İyi günler