Demiryolu var ! Tren gelmez !
Hava Alanı var uçak konmaz ! derdik 2000 yıllarda bugün Ankara ve İstanbul seferi var ama yetersiz.. “ Tayyare meydanımız yetersiz”
Bizim hava ulaşımı mücadelemiz 1980 yıllardan beri devam eden bir mücadele..
Neyse tarihi derinliğine girmeyeceğim..
Küresel Gazeteciler Konseyinin üyesi olarak : geçtiğimiz hafta yavru vatan Kıbrıs’a gitmek üzere Gaziantep’e gittiğimde bir kere daha yıkıldım..
Gaziantep hava alanına vardığımda : tanıdık simalara rastladım..
Kimi Ankara’ya , kimi İstanbul’a bazıları İstanbul Sabiha Gökçen için gelmiş, kimisi Anlatya’ya bazıları da benim gibi Kıbrıs’a gitmek üzere burada bulunuyorlarmış..
Bizi görünce gazeteci kardeşim : “ Ne olur bu halimizi bir yazın da artık Kahramanmaraş’tan uçak seferleri konsun,” dediler.. etrafıma toplandılar koyu bir sohbet başladı.
Ekrana baktım: günlük 30 seferin üzerinde sefer var, Gaziantep’ten Kıbrıs , Almanya, Suudi Arabistan, Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, başta olmak üzere her yere uçak seferi var..
Özellikle : Almanya , Kıbrıs , Antalya, İzmir seferlerinin yolcularının büyük bölümü ise Kahramanmaraş’tan gelen yolcular.. isyanda haklılar..
THY ve özel şirketlerimiz baktım: Özellikle, Kıbrıs Antalya, İzmir , Ankara ve İstanbul ‘a nerede ise saat başı sefer var, bunun bir kaçını Kahramanmaraş hava limanına kaydırsalar çok daha güzel hizmet vermiş olacakladır..
Kahramanmaraş Hava Limanında dış hatlar ve gümrük var, 19 Nisan 2019 gününden başlayarak hizmet vermeye başlayan gümrük hizmetleri uçak seferi bekliyor..
Hafta da bir sefer Almanya, Hafta da iki defa Kıbrıs , İzmir, Antalya seferi ile Kahramanmaraş Ankara seferinin günlük hale getirilmesi , İstanbul uçak saatlerinin de düzeltilmesi Kahramanmaraş için yeterli olacaktır..
Günlük karşılıklı olmayan sefer : bugün tercih edilimiyor..
Tabi şu anda : en büyük engel, Gaziantep yolu burasının alt geçitle geçilmesi gerekiyor ama geçici çözüm mümkün, Ford yanından, çevre yolundan yeniden Gaziantep yoluna giriş yaparak bugün için kullanamadığımız pistin 400 metresini kullana bilir hale bir iki gün içinde getirmemiz mümkün.. bu yolu U yapmak yeterlidir ki.. buda bir günlük iş..
Diğer yandan: DHM , yani Devlet Hava Meydanları Tren yolu tarafına pisti 500 metre daha uzatması ile Kahramanmaraş’a büyük gövdeli uçaklar çok rahat inip kalka bilecek hale gelecektir..
Kahramanmaraş il olarak 1 milyonun üzerinde bir nüfus, yurt dışında çok fazla vatandaşı yaşayan bir ilimizdir..
İngiltere de Londra da bir söz var İngilizlerin : “ Türkiye mi ? büyük ? , Pazarcık mı ?” diye sorarlar ki Pazarcık merkez ve köylerinin iki katı nüfus burada yaşamaktadır.
Londra sokaklarında bir Türk görürseniz o Pazarcık’lıdır..
Bu gurbetçilerimiz yazın : Gaziantep, Adana hava alanını kullanıyorlar..
Türkiye bir tatile geliyorlar, komşu illerimizden Kahramanmaraş’a valiz taşımaları ile geldiklerine bin bir pişman oluyorlar..
Kıbrıs’a gitmek için geldiğim Gaziantep Hava Limanında gerek gurbetçi , gerek, hafta sonu için Kıbrıs’a giden, diğer şehirlere giden Kahramanmaraşlıların bir an önce uçak seferleri konması, fiziki alt yapının yeterli hale gelmesini istiyorlar..
Gaziantep den giden Kahramanmaraşlıları yolcuların o gün gidişlerine baktım: Kıbrıs, Antalya, İzmir, İstanbul ki bunların içinde Özellikle Sabiha Gökçen de var ..
Kahramanmaraş’tan Sabiha Gökçen’e 4 gün Pegesus var ! dediğimde dostlar:
“ Var ama 4 gün olunca gidiş geliş tutmuyor, saatleri uygun değil, Kahramanmaraş’tan aracımla geldim, otoparka koydum, İstanbul Sabiha Gökçen’e gidiyorum, akşam düğün var, düğünden sonra saat 24 00 de İstanbul’dan Gaziantep’e geri döneceğim” cevabını aldım..
Oysa : Kahramanmaraş hava alanını Gaziantep yolu üzerini verimli kullanım haline getirmek bir iki günlük iş,, Gaziantep yolunu Ford ‘un ordan bir U yaptırarak pist başını erkenez çayına kadar uzatmak bir çok büyük uçakların inişine imkan verecektir..
Çünkü bugün mevcut pistin 400 metresini kullanamıyoruz.
Bundan sonra Gaziantep yolunun yer altına alınma projesi ihale aşaması devam etsin ama biz günü kurtarmamız gerekiyor.. Burada görev de Milletvekillerimize valimize Büyükşehir Belediye Başkanımıza düşüyor..
Diğer yandan DHM ise pist uzatma çalışmasını süratle yapması gerekiyor..
Kahramanmaraşlıların uçağa binmek için komşu illere gitmediğini bir gün görürüz inşallah diyerek ..
İyi günler..