Seçimlere bir yıldan az bir zaman kaldı.
Yapılan hizmetler var ! yapılamayan hizmetler var !
Çok basit bir düzenleme ile yapılması gereken: ekonomik olarak para istemeyen toplu taşıma sistemini Kahramanmaraş’ta maalesef ki bugüne kadar yapamadık..
Eski hurda, hatta iç ısınmasını küçük tüple yakılan minibüslerden kurtulan Kahramanmaraş halkı Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Fatih Erkoç’a teşekkür ediyor ama, toplu taşıma sistemi kurulamadığı için insanlarımız özel araçları ile işine gelmek zorunda kalıyor..
Daha önce de defalarca yazdım: Kahramanmaraş’ta toplu taşıma düzene girsin, şehir içindeki trafik yükü yüzde 50 azalacaktır..
Bugün Şekerdere de meydana gelen trafik kazalarından sonra ortaya tel çekilerek yayaların gelişi güzel yola çıkmaları engellendi, yapılan çalışma güzel ancak: Şekerdere Kültür Merkezi kavşağına kadar böyle olmalı, yayalar üst geçitle karşıdan karşıya geçmeli ve trafik hızı 50 değil 100 olmalı ki , bu yapılan alt geçit ve üst geçitin bir anlam ve manası olsun..
Yaya trafik lambası ile kırmızı ışık da duracaksak, 50 km. hızla gideceksek ve eskiden olduğu gibi yine bekleyeceksek, bu kadar parayı niye ? bu alt geçitlere harcadık yazık değil mi ? bu yol üzerinde engel olmamalı ve kısa sürede insanlar evine veya iş yerine ulaşmalıdır..
Bugün : eskiden güney çevre yolu veya Kayseri yolu dediğimiz bugün şehir merkezinde bir ana yol hükmüne giren yolunda, yaya geçiti engelleri yapılarak trafik hızının hiç olmazsa 100 km. çıkarılması gerekir..
Şekerdere trafiğine takılmayalım diyerek dün akşam Kayseri yolundan eve gittim, orası da yukarıdan farklı değil trafik tıkanıyor ve hal kavşağında ki inşaat sebebi ile kırmızı ışığı ancak üç defa da geçe bildim..
Allah korusun bir yangın olsa, İtfaiye gidemez, Ambulans da hastası olan hastasını yolda kayıp eder !..
Pazar günü Adapazarı ‘dan Kahramanmaraş’a geldim, ilk defa bir dostumuzda bizi takip ederek aracı ile Kahramanmaraş’a geldi.
Peş peşe geliyorduk, akşamüzeri yoğun bir trafik vardı, Bisiklet yolunun oradan ben üst geçitten Ramada otelin oraya çıktım arkadaşımız peşimde yok, telefon açtık abi bilmiyorum bir yoldan gidiyorum dedi..
Sonra şehir merkezinde kendini buldu..
Gidip alıp gelmek de bize kaldı. İlk üst geçitten Şehir merkezine girecektin söylemiştim niye girmedin dedim.. Tabela yok dedi.. sonra gidip baktım Bisiklet yolunun orada üst geçite çıkarak şehir merkezine girecek yerde tabela yok..
Oysa orada : Ramada Otel, Jandarma, Adliye, Onikişubat Belediyesi, Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi , Şehir Merkezi, Sultan Abdulhamithan camii tabelasının olması gerekirdi..
Ben biliyorum, sen biliyorsun, ama şehrimize ilk defa gelen insan oradan üste çıkılarak şehir merkezine girileceğini bilemiyor..
Belediye Başkanımız diyecek ki : Bu karayollarının görevi bizi ne ilgilendirir, doğru ama o köprülü kavşağın ihalesi ve yapılmasının 13 yıl sürdüğünü düşünürsek ve de Karayollarını beklersek bir 13 yıl daha geçmesi gerekir , Büyükşehir Belediyemiz bir kamu hizmeti olarak oraya bir tabela yazdırıp koya bilir..
Yine Karayolları tarafından yapılan : Ağcalı alt ve üst geçiti için tabelaların yapılması gerek ki orada da hiçbir tabela ve işaret yok, Kahramanmaraşlı değilsen şehre merkeze girmen mümkün değil..
Diğer bir mesele : bize göre işi yapan karayolları ama, Sanayi kavşağı yerine, acil olarak hava alanı kavşağını yer altına almamız gerekiyor..
Çünkü : Henüz petrolü kaldıramasak da hava alanı için Gaziantep yolu büyük bir risk yolu yer altına alarak, yolun üzerini hava alanı sınırları içine almamız gerekiyor..
Bu sebeple acil ve erzem olan ise : Hava Alanı kavşağının yapılmasıdır. Burada görev Milletvekillerimize düşüyor , Karayolları ile görüşerek öncelik hakkını hava alanı kavşağına verilmesi gerekir..
Kapıçam dan şehre giren bir otomobil 120 km. hızla bu alt geçitleri kullanarak Hasancıklı köprüsünden çıkması gerekir , bu sebeple bu yol boyunca can güvenliğini Karayolları mı ? sağlar, yoksa Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyemiz mi ? sağlar orasını bilemem ama , Bildiğim şu ki : Kahramanmaraş Göksun arasındaki yapımı devam eden tünellerde bittiği zaman : Adıyaman, Gaziantep, Şanlıurfa, Diyarbakır, Kilis, Hatay dan gelip, Ankara ve İstanbul ‘a gidecek tüm araçlar Kahramanmaraş’tan geçecek buda şu demek bu yolu kullanacak biz bugünden bunun alt yapısını yapmazsak bir yol sonra gazetelere haber olur dura biliriz bunu da söylemek istiyorum..
İyi günler