Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç kısa sürede arasa otoparkını yaparak hizmette açtı.
Resmi açılış törenine kadar ücretsiz burası da güzel vatandaş alışır, bir otopark kültürü oluşur.
Mustafa Poyraz’ın belediye başkanlığı döneminde istimlak çalışması yapılan ve yarım kalan Araca camii altındaki park hem güzel oldu , hem eksik oldu..
Güzel oldu : Şehrin böyle otoparklara ihtiyacı var..
Eksik oldu: Çevresindeki hurda haş yapılarında yıkılarak bir bütün olarak yapılması gerekirdi, bu sebeple eksik ve yanlış oldu..
Otopark ihalesi yapıldığında, temeli atıldığında da birkaç defa yazmıştım, “Acele etmeyin çevresindeki yapıları da içine alarak aklı başında bir otopark olsun “ diye ama bugün zaman bizi haklı çıkardı..
Çevre esnafı ve halkın eleştirdiği çevresindeki o pis görüntü veren yapılar ve daracık yollar !. oysa biraz sabırla burası çok güzel bir hale getirile bilirdi..
Neyse geç kalınmış sayılmayız, çevresindeki eski yapı hurda binaları alarak otoparkın üzerini otobüs merkezi yapalım..
Böyle bir düzenleme ile kapalı otopark da araç sayısı 1500 den 2000 ‘e çıka bilir bilemiyorum ama teknik yönünü belki 2500 bile olabilir..
Çevresi ile uyumlu güzel bir otopark ve üzeri otobüs merkezi olması ile bölge cazibe merkezi haline gelecektir..
Otoparkın üzerinizde belediye ve özel halk otobüsleri için otobüs merkezi yapalım..
Binevlerden, Gedeminli den, Cumhuriyet Mahallesinden, Kavlaklıdan Gölkent ‘ten , Sanayiye gidecek vatandaş otobüs merkezine gelsin burada aktarma ile Sanayi gitsin..
Doğukentten, Şehir hastanesine gidecek vatandaş da : Otobüs merkezinden aktarma yaparak, yani kısaca şehrin her noktasından kalkan otobüs : otobüs merkezine gelerek hastane otobüsü ile en kısa ve kestirme yoldan hastaneye gitsin..
Böylece toplu taşımayı kullanmaya başlarız..
Şehrin trafik sorunu da kendiliğinden çözülecektir..
Açılışa kadar bedava olan otopark tekdir topladı..
Ancak bölge esnafının Büyükşehir Belediyesi den bir beklentisi var, Vergi levhası ile bölge de esnaf olduğunu belirleyenlere bir araç için belirlenen fiyatın yüzde 50 alsın , böylece esnaf aracını dükkanının önüne koyma yerine otoparka koyacaktır..
Otopark kültürü ve alışkanlığımız var mı?
Maalesef ki yok: o halde önce vatandaşı bana göre otopark’a alıştırmak, sonra ilk üç ay için ayrı bir ücret, sonra 6 ay için ayrı bir ücret ve sonra normale çekmek gerekir ki vatandaş yavaş yavaş alışsın.. bir otopark kültürü oluşsun..
Yapılan işin kötüsü olmaz!
Eksiği olur, yanlışı olur bunu söylemekte bizim görevimiz..
Arasa otoparkı etrafındaki istimlak işi çözülmeli veya başka bir formülle burası yıkılarak o oto parka yakışır hale getirilmelidir..
Bunun da yolu yeniden oraya bir proje yapmaya bağlıdır..
Kot farkından dolayı dükkan çıkararak, burada evi ve dükkanı olanlara buralarda iş yeri verile bilir.. bir orta yol buluna bilir.. güzel bir proje ile herkesi mutlu edecek bir proje sunula bilir.. doğru bir tane, yanlış bin tanedir..
Bugün benim gördüğüm : Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Otobüs merkezi için en ideal yer : yapıla bilirse Arasa Otoparkının üzeridir..
Sık sık yazıyorum: Toplu taşımayı düzene sokmadan, bu şehrin trafik sorununu çözemezsiniz..?
Vatandaşımız : Özel aracını hafta da bir gün hafta sonu evinin önünden dışarı çıkarması gerekir veya akşamları çıkarması gerekir..
Ama bugünkü toplu taşıma sistemi ile şehirden bir yerden bir yere gitmesi mümkün değildir..
Büyükşehir Belediyemizin toplu taşıma mutlaka bir düzene sokması gerekir ki, vatandaş özel aracını getirme yerine toplu taşımayı kullansın..
Bizden söylemesi
İyi günler..